Concept - First Draft

donderdag 20 januari 2011
1 (Werk)Titel:
Curiosity Shop

2 Project omschrijving:
(Omschrijf in een paar regels wat het project inhoud)
Er is een magisch winkeltje met vele vreemde objecten. Alle objecten hebben hun eigen verhaal maar als je er iets beter naar kijkt ontdek je dat alles toch wel verbonden is met elkaar. Dit is een Rabbit Hole dat de speler leid naar een groter verhaal en avontuur.

3 Doel van het project:
(Wat wil je met je project bereiken)
Door verschillende vormen van nieuwsgierigheid te kweken hoop ik de spelers tot een tocht te leiden dat onder ander het gevoel van ontdekking creƫert. Ik wil dit wel graag doen binnen de midden mensen herkennen, iets dat al onderdeel is van hun dagelijkse leven.

4 Doelgroep:
(voor wie maak je het?)
De doelgroep is op dit moment moeilijk te beschrijven. Al speel ik in op shoppers met het winkeltje idee, het zijn wel de soort mensen die van aparte dingen houden. Het is misschien een onderdeel van de onderzoek om te pijlen wat voor publiek er op af gaat.

5 Werkwijze en techniek voor uitvoering:
(Hoe ga je het doen en welke techniek zet je daar voor in)
Een belangrijk element is mij nog niet duidelijk en dat is het verhaal. Wanneer ik het verhaal heb kan ik hier uit weten wat voor soort puzzels en uitdagingen ik zou moeten maken.

6 Presentatievorm:
(Welke vorm heeft het uiteindelijke project voor je beoogde publiek en hoe ga je het op je examen laten zien)
Bij de presentatie wil ik het idee kleinschalig na bootsen en de onderzoek proces laten zien.

7 Leerdoelen
(Welke leerdoelen heb je voor ogen met betrekking op je project)
Belangrijk voor mij is om achter mijn concept te staan en er compleet voor gaan. Niet onzeker zijn over mijn eigen meningen. Een andere punt is het onderzoek op een bepaalde manier te laten zien en wat er verwerkt is in het project zelf.

0 reacties:

Een reactie posten